piątek, 3 maja 2013

Ptasie mleczko z truskawkami

Sezon na truskawki zbliża się wielkimi krokami. Robiąc zakupy byłam mile zaskoczona widząc te małe, czerwone pyszności w koszyczku. Bez chwili wahania postanowiłam je kupić i z tej okazji zrobić coś na słodko. Znalazłam łatwy przepis w mojej ulubionej gazetce kulinarnej Gotuj krok po kroku na bardzo smaczny i treściwy deser. Dla miłośników galaretki czy ptasiego mleczka w sam raz.










Ptasie mleczko z truskawkami

Składniki na 6 porcji

3 opakowania galaretki o smaku truskawkowym
300 g waniliowego serka homogenizowanego
1 małe opakowanie truskawek
250 g śmietany 30%
3 łyżki cukru pudru
50 g startej mlecznej czekolady

2 opakowania galaretki rozpuścić w 500 ml gorącej wody. Odstawić w chłodne miejsca do ostygnięcia. Gdy galeretki zaczną tężeć (w konsystencji musi przypominać kisiel, dzięki temu masa ładnie się rozprowadzi w naczyniach) dodać 300 g waniliowego serka homogenizowanego i całość zmiksować na najwyższych obrotach na gładką masę. Tak przygotowaną piankę przełożyć do szklanek (lub pucharków do lodów) i wstawić do lodówki. 

Truskawki pokroić wedle uznania (na pół, w plastry albo w kostkę). Pozostałą galaretkę rozpuścić zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu i ostudzić. Gdy galaretka zacznie tężeć, szklanki wyjąć z lodówki. Na wierzch każdej pianki ułożyć po kilka pokrojonych truskawek i zalać je tężejącą galaratkę. Szklanki ponownie wstawić do lodówki.

Zimną śmietanę 30% ubić na sztywno z dodatkiem cukru pudru. Przed podaniem deser uderokować bitą śmietaną, a następnie posypać startą, mleczną czekoladą. 


Zamiast truskawek można użyć innych owoców, np. wiśni, jagód, malin albo brzoskwiń. 







6 komentarzy:

  1. Ale narobiłaś mi smaka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... ciekawa jestem komu, bo nick niczego mi nie zdradza :P

      Usuń
  2. Musze przyznac, ze i tym razem nasza blogerka rozpiescila moje skromne podniebienie : ) Przepis jak najbardziej godny polecenia. Ciekaw jestem jak bedzie smakowal w polaczeniu z innymi owowami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba wypróbować wersję z jagodami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Więcej przepisów, więcej !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie więcej, nie martw się o to ;) W tym tygodniu coś upichcę.

      Usuń