środa, 24 kwietnia 2013

Zupa brokułowa z wędzonym łososiem


Zupy i ryby to jedne z moich ulubionych kulinarnych przysmaków. W szczególności lubię gęste zupy o wyrazistym smaku. Wyglądają niepozornie, a można się nimi porządnie najeść. Kolejnym plusem jest to, że przyrządza się je szybko i łatwo. Cenię sobie prostotę. Mawia się, że: co za dużo, to niezdrowo. Myślę, że w kuchni ta dewiza doskonale pasuje.

Znalazłam przepis, który łączy oba przysmaki, a konkretnie brokuł z łososiem wędzonym. Czasem trzeba niewiele, by móc cieszysz się bardzo dobrym posiłkiem.


Zupa brokułowa z wędzonym łososiem 

Składniki na 4 porcje:

1 duży brokuł
4-5 dużych ziemniaków
sól, pieprz
600 ml bulionu warzywnego z kostki
150 g śmietany
2 ząbki czosnku
80 g wędzonego łososia

Brokuł starannie opłukać, a następnie wyciąć głąb. Obrane ziemniaki oraz głąb brokuła pokroić na mniejsze kawałki, włożyć do garnka z osoloną wodą i gotować przez ok. 15 minut. Kiedy warzywa będą półmiękkie, do zawartości naczynia dołożyć różyczki brokuła. Całość gotować do miękkości pod przykryciem na wolnym ogniu.

Ugotowanie ziemniaki oraz brokuł odcedzić, po czym zmiksować za pomocą blendera. Zmiksowane warzywa zalać bulionem. Całość doprowadzić do wrzenia. Gotującą się zupę doprawić czarnym pieprzem, czosnkiem, a następnie połączyć ze śmietaną. Porcję zupy podawać z kawałkami wędzonego łososia.

Miłego delektowania!







8 komentarzy:

  1. no no, wygląda ciekawie
    tym bardziej przez takie połączenie, łosoś w zupie
    myślę że wypróbuję, nie jest to typowa zupa rybna więc nie ma o co się przyczepić :P
    Rozumiem że większość przepisów tu to będą zupy i dania rybne, skoro to ulubione Twe przysmaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedne z ulubionych. Mam wiele przysmaków, które cenię i celebruję :) Następnym razem znajdziesz na blogu coś dla siebie - danie na słodko.

      Usuń
  2. Ja już miałem okazję wypróbować. To danie jest rewelacyjne. Każda łyżka pieściła moje podniebienie. A kiedy miska okazała się pusta - zapragnąłem więcej. Skusiłem się na dokładkę. Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci tak smakowało. Szczerze się zdziwiłam, że aż tak bardzo ;) Jeszcze nie raz będę rozpieszczać Twoje kubki smakowe tą zupą.

      Usuń
  3. Jeśli mogę coś zasugerować: żeby na później strona była czytelna, powinnaś do postów dołączyć tagi. Czyli np.: zupa, brokuł, łosoś. Będzie potem łatwiej znaeźć to, czego się szuka : )

    Ściskamy i gratulujemy pierwszego wpisu. (Magda, Marek, Kacek)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też o tym pomyślałam, ale to na przyszłość, jak będzie więcej wpisów. Dzięki za wskazówkę i za komentarz :) To zaszczyt, bo z tego co pamiętam nie komentujesz blogów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam :) Zupa przepyszna, ale niestety nie przekonałam się do połączenia z wędzonym łososiem. Zdecydowanie wolę go na kanapkach :P

    Z przepisu na samą zupkę będę na pewno często korzystać! :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam zupę z grzankami albo z płatkami migdałów :)

      Usuń