wtorek, 13 sierpnia 2013

Biszkoptowiec z brzoskwiniami



Nauka robienia ciast zaczęła mnie coraz bardziej pasjonować. Ostatnio moja ciocia (zarówno ją jak i mojego tatę mianuje najlepszymi cukiernikami w rodzinie) zrobiła przepyszną tartę ze śliwkami. Zainspirowała mnie do tego, by znów ulepszać swoje umiejętności w robieniu smakowitych wypieków. Do moich dwóch osobistych cukierników jeszcze mi daleko, ale są naprawdę dobrą inspiracją : )

Stres przed wkładaniem blachy do piekarnika jeszcze mi towarzyszy i  rośnie wraz z ciastem. Niby biszkopt to nic wielkiego w porównaniu z tartami, czy z przekładańcami. Jak na razie dla mnie zrobienia każdego ciasta to nie lada wyczyn. Mimo lekkiego dreszczyku emocji z chęcią podejmuję to wyzwanie. Moja misja zrobienia wysokiego, puszystego biszkopta z brzoskwiniami zakończyła się sukcesem! Dodałam do niego dżem śliwkowy domowej roboty (w tej kwestii najlepszy jest mój pradziadek), by nadać trochę kwaskowatego posmaku, bo biszkopt wraz z cukrem pudrem dla niektórym może być trochę za słodki.

Nawet doczekałam się pochwały ze strony taty, który jest wymagający w każdej dziedzinie życia - w kulinarnej tym bardziej. To mnie ucieszyło i jeszcze bardziej zmotywowało. Nie zdziwcie się jak niedługo na blogu znów zawita jakieś ciasto.








Biszkoptowiec z brzoskwiniami

Składniki na 12 porcji

1 i 1/2 szklanki mąki
6 jajek
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
1 puszka brzoskwiń
3 łyżki dżemu śliwkowego
tłuszcz i bułka tarta do formy


Białka oddzielić od żółtek, po czym ubić na sztywną pianę z odrobiną soli. Pod koniec dodawać porcjami cukier wymieszany z jednym opakowaniem cukru wanilinowego i dalej ubijać. Gdy piana stanie się lśniąca (tzn. cukier się rozpuści), wrzucać po jednym żółtku, cały czas miksując.

Mąkę przesiać i połączyć z 1 czubatą łyżeczką proszku do pieczenia. Sypkie składniki delikatnie wmieszać do ciasta.

Prostokątną blachę do pieczenia wysmarować tłuszczem i oprószyć bułką tartą. Ciasto przełożyć do formy i wierzch wyrównać za pomocą łopatki. Brzoskiwinie osączyć z zalewy na sicie. Połówki owoców układać w rzędach na cieście rozcięciem ku górze.

Ciasto piec w 180 stopniach przez 30 minut. Po upieczeniu biszkopt ostudzić i do każdej połówki brzoskiwni nałożyć porcję dżemu śliwkowego. Gotowy wypiek można posypać cukrem pudrem. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz